<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" standalone="no"?>
<!DOCTYPE GmsArticle SYSTEM "http://www.egms.de/dtd/2.0.34/GmsArticle.dtd">
<GmsArticle xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink">
  <MetaData>
    <Identifier>zma001395</Identifier>
    <IdentifierDoi>10.3205/zma001395</IdentifierDoi>
    <IdentifierUrn>urn:nbn:de:0183-zma0013951</IdentifierUrn>
    <ArticleType language="en">short report</ArticleType>
    <ArticleType language="de">Kurzbeitrag</ArticleType>
    <TitleGroup>
      <Title language="en">Virtual auscultation course for medical students via video chat in times of COVID-19</Title>
      <TitleTranslated language="de">Virtueller Auskultationskurs f&#252;r Medizinstudierende via Videokonferenz in Zeiten von COVID-19</TitleTranslated>
    </TitleGroup>
    <CreatorList>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>R&#252;llmann</Lastname>
          <LastnameHeading>R&#252;llmann</LastnameHeading>
          <Firstname>Nils</Firstname>
          <Initials>N</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, Office of the dean of studies, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, Studiendekanat, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Nils.Ruellmann&#64;uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>Lee</Lastname>
          <LastnameHeading>Lee</LastnameHeading>
          <Firstname>Unaa</Firstname>
          <Initials>U</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>University Children&#8217;s Hospital D&#252;sseldorf, Department of General Pediatrics, Neonatology and Pediatric Cardiology, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Universit&#228;tsklinikum D&#252;sseldorf, Klinik f&#252;r Allgemeine P&#228;diatrie, Neonatologie und Kinderkardiologie, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Unaa.Lee&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>Klein</Lastname>
          <LastnameHeading>Klein</LastnameHeading>
          <Firstname>Kathrin</Firstname>
          <Initials>K</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>University Hospital D&#252;sseldorf, Division of Cardiology, Pneumology and Angiology, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Universit&#228;tsklinikum D&#252;sseldorf, Klinik f&#252;r Kardiologie, Pneumologie und Angiologie, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Kathrin.Klein&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>Malzkorn</Lastname>
          <LastnameHeading>Malzkorn</LastnameHeading>
          <Firstname>Bastian</Firstname>
          <Initials>B</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, Office of the dean of studies, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, Studiendekanat, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Bastian.Malzkorn&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>Mayatepek</Lastname>
          <LastnameHeading>Mayatepek</LastnameHeading>
          <Firstname>Ertan</Firstname>
          <Initials>E</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>University Children&#8217;s Hospital D&#252;sseldorf, Department of General Pediatrics, Neonatology and Pediatric Cardiology, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Universit&#228;tsklinikum D&#252;sseldorf, Klinik f&#252;r Allgemeine P&#228;diatrie, Neonatologie und Kinderkardiologie, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Mayatepek&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>Schneider</Lastname>
          <LastnameHeading>Schneider</LastnameHeading>
          <Firstname>Matthias</Firstname>
          <Initials>M</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">
          <Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, Office of the dean of studies, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation>
        </Address>
        <Address language="de">
          <Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, Studiendekanat, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation>
        </Address>
        <Email>Matthias.Schneider&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="no" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
      <Creator>
        <PersonNames>
          <Lastname>D&#246;ing</Lastname>
          <LastnameHeading>D&#246;ing</LastnameHeading>
          <Firstname>Carsten</Firstname>
          <Initials>C</Initials>
        </PersonNames>
        <Address language="en">University Children&#8217;s Hospital D&#252;sseldorf, Department of General Pediatrics, Neonatology and Pediatric Cardiology, Moorenstr. 5, D-40225 D&#252;sseldorf, Germany<Affiliation>University Children&#8217;s Hospital D&#252;sseldorf, Department of General Pediatrics, Neonatology and Pediatric Cardiology, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation><Affiliation>Heinrich Heine University D&#252;sseldorf, Medical Faculty, Office of the dean of studies, D&#252;sseldorf, Germany</Affiliation></Address>
        <Address language="de">Universit&#228;tsklinikum D&#252;sseldorf, Klinik f&#252;r Allgemeine P&#228;diatrie, Neonatologie und Kinderkardiologie, Moorenstr. 5, 40225 D&#252;sseldorf, Deutschland<Affiliation>Universit&#228;tsklinikum D&#252;sseldorf, Klinik f&#252;r Allgemeine P&#228;diatrie, Neonatologie und Kinderkardiologie, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation><Affiliation>Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf, Medizinische Fakult&#228;t, Studiendekanat, D&#252;sseldorf, Deutschland</Affiliation></Address>
        <Email>Carsten.Doeing&#64;med.uni-duesseldorf.de</Email>
        <Creatorrole corresponding="yes" presenting="no">author</Creatorrole>
      </Creator>
    </CreatorList>
    <PublisherList>
      <Publisher>
        <Corporation>
          <Corporatename>German Medical Science GMS Publishing House</Corporatename>
        </Corporation>
        <Address>D&#252;sseldorf</Address>
      </Publisher>
    </PublisherList>
    <SubjectGroup>
      <SubjectheadingDDB>610</SubjectheadingDDB>
      <Keyword language="en">COVID-19</Keyword>
      <Keyword language="en">distance learning</Keyword>
      <Keyword language="en">virtual auscultation</Keyword>
      <Keyword language="en">case-based learning</Keyword>
      <Keyword language="en">peer-teaching</Keyword>
      <Keyword language="en">skills lab</Keyword>
      <Keyword language="en">video chat</Keyword>
      <Keyword language="de">COVID-19</Keyword>
      <Keyword language="de">Fernunterricht</Keyword>
      <Keyword language="de">virtuelle Auskultation</Keyword>
      <Keyword language="de">fallbasiertes Lernen</Keyword>
      <Keyword language="de">Peer-Teaching</Keyword>
      <Keyword language="de">Skills Lab</Keyword>
      <Keyword language="de">Videokonferenz</Keyword>
      <SectionHeading language="en">Synchronous Digital Teaching</SectionHeading>
      <SectionHeading language="de">Synchrone digitale Lehre</SectionHeading>
    </SubjectGroup>
    <DateReceived>20200728</DateReceived>
    <DateRevised>20201014</DateRevised>
    <DateAccepted>20201029</DateAccepted>
    <DatePublishedList>
      
    <DatePublished>20201203</DatePublished></DatePublishedList>
    <Language>engl</Language>
    <LanguageTranslation>germ</LanguageTranslation>
    <License license-type="open-access" xlink:href="http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/">
      <AltText language="en">This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 License.</AltText>
      <AltText language="de">Dieser Artikel ist ein Open-Access-Artikel und steht unter den Lizenzbedingungen der Creative Commons Attribution 4.0 License (Namensnennung).</AltText>
    </License>
    <SourceGroup>
      <Journal>
        <ISSN>2366-5017</ISSN>
        <Volume>37</Volume>
        <Issue>7</Issue>
        <JournalTitle>GMS Journal for Medical Education</JournalTitle>
        <JournalTitleAbbr>GMS J Med Educ</JournalTitleAbbr>
        <IssueTitle>Teaching in times of Covid-19/Lehre in Zeiten von Covid-19</IssueTitle>
      </Journal>
    </SourceGroup>
    <ArticleNo>102</ArticleNo>
  </MetaData>
  <OrigData>
    <Abstract language="de" linked="yes"><Pgraph><Mark1>Einleitung: </Mark1>Auskultationsfertigkeiten geh&#246;ren zu den grundlegenden Fertigkeiten, die in der medizinischen Ausbildung erlernt werden m&#252;ssen. Diese werden durch supervidierte Patientenuntersuchung erworben und k&#246;nnen durch simulatorbasiertes Lernen unterst&#252;tzt werden.</Pgraph><Pgraph>Die COVID-19-Pandemie hat die praktisch medizinische Ausbildung vor Ort weltweit beeintr&#228;chtigt und behindert diese weiterhin. </Pgraph><Pgraph><Mark1>Projektbeschreibung: </Mark1>An der Medizinischen Fakult&#228;t der Heinrich-Heine-Universit&#228;t D&#252;sseldorf wurde in Zeiten von Kontaktbeschr&#228;nkungen aufgrund von COVID-19 ein virtueller Auskultationskurs etabliert. Das interaktive, fallbasierte Online-Seminar wurde entwickelt, um die H&#246;rtechniken, die Beschreibung und die Interpretation von Auskultationsbefunden in einem Off-Site-Kontext zu verbessern. Es wurden klinische F&#228;lle mit voraufgezeichneten Auskultationsbefunden und zus&#228;tzlicher fallbasierter Diagnostik vorgestellt. Der Kurs konzentrierte sich auf h&#228;ufige Herzger&#228;usche einschlie&#223;lich der Stenosen und Insuffizienzen von Aorten- und Mitralklappe sowie auf angeborene Herzfehler (Ventrikelseptumdefekt und persistierender Ductus arteriosus).</Pgraph><Pgraph><Mark1>Ergebnisse: </Mark1>Der Kurs wurde von den Studierenden gut angenommen und als n&#252;tzlich und lehrreich bewertet. Die Beurteilung von Lerneffekten, wie z.B. das Erkennen von pathologischen Befunden vor und nach dem Training, wird im Rahmen einer Folgestudie untersucht. </Pgraph><Pgraph><Mark1>Schlussfolgerung: </Mark1>Virtuelles interaktives Lernen mittels Ger&#228;uschsimulationseinheiten mit klinischen Fallpr&#228;sentationen via Videokonferenz kann als Erg&#228;nzung zum praktischen Auskultationstraining eingesetzt werden. Dieses Lernformat k&#246;nnte auch weiterhin im Curriculum des Medizinstudiums genutzt werden, sobald die Kontaktbeschr&#228;nkungen aufgehoben werden.</Pgraph></Abstract>
    <Abstract language="en" linked="yes"><Pgraph><Mark1>Introduction: </Mark1>Auscultation skills are among the basic techniques to be learned in medical school. Such skills are achieved through supervised examination of patients often supported by simulator-based learning.</Pgraph><Pgraph>The emergence of COVID-19 has disrupted and continues to hinder hands-on on-site medical training on a global scale. </Pgraph><Pgraph><Mark1>Project description: </Mark1>An effective virtual auscultation course was established in times of contact restrictions due to COVID-19 at the Medical Faculty of the Heinrich Heine University D&#252;sseldorf. The interactive case-based webinar was designed to improve listening techniques, description and interpretation of auscultation findings in an off-site context. Clinical cases with pre-recorded auscultation sounds and additional case-based diagnostics were presented. The course focused on common heart murmurs including aortic and mitral valve stenosis and regurgitation as well as congenital heart defects (ventricular septal defect and patent ductus arteriosus).</Pgraph><Pgraph><Mark1>Results: </Mark1>The course was well received by the students and assessed as being useful and instructive. Assessment of learning effects, such as detection of pathological findings before and after training, is ongoing as part of a subsequent trial. </Pgraph><Pgraph><Mark1>Conclusion:</Mark1> Virtual interactive learning using a sound simulation lesson with clinical case presentations via video chat can well be used as a supplement to practical auscultation training. This learning format could also play a useful role in the curriculum of medical studies once contact restrictions are revoked.</Pgraph></Abstract>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Introduction">
      <MainHeadline>Introduction</MainHeadline><Pgraph>Auscultation skills are among the most important basic examination techniques to be learned in medical school <TextLink reference="1"></TextLink>. The mastery of cardiac, pulmonary and abdominal auscultation requires the development of complex acoustic skills. These are taught in examination training courses, at the bedside and in theoretical lectures. During internships or clinical rotations, the quality of auscultation training varies widely <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>. Bedside teaching is limited by a high student-to-patient ratio and the variability of clinical presentations <TextLink reference="4"></TextLink>. Examining uncooperative patients (e.g. children), lack of equipment for simultaneous auscultation, and infrequent exposure to rare physical findings are other difficulties <TextLink reference="4"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Novel methods to teach auscultation include use of patient simulators, multimedia teaching programs or the use of electronic stethoscopes <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink>, <TextLink reference="10"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>During the COVID-19 pandemic, medical students were temporarily unable to attend classes and contact restrictions obstructed interaction with patients. Therefore, there was an urgent need for alternative training methods <TextLink reference="11"></TextLink>. Pre-recorded auscultation sounds have been used for teaching in medical school and in continuing clinical education for many years <TextLink reference="12"></TextLink>, <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="14"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>A virtual auscultation course was introduced using clinical cases and audio auscultation files to mitigate the lack of on-site practical training. Video chat as a synchronous communication format was chosen as it most closely resembles the interactive character of face-to-face teaching.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Einf&#252;hrung">
      <MainHeadline>Einf&#252;hrung</MainHeadline><Pgraph>Auskultationsfertigkeiten geh&#246;ren zu den wichtigsten grundlegenden Untersuchungstechniken, die im Medizinstudium erlernt werden m&#252;ssen <TextLink reference="1"></TextLink>. Die Beherrschung der kardialen, pulmonalen und abdominalen Auskultation erfordert die Entwicklung komplexer auditiver F&#228;higkeiten. Diese werden in Untersuchungskursen, am Krankenbett und in Vorlesungen vermittelt. In Famulaturen oder in klinischen Rotationen variiert die Qualit&#228;t der Auskultationsausbildung stark <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>. Der Unterricht am Krankenbett ist durch ein hohes Studierenden-Patienten-Verh&#228;ltnis und die Variabilit&#228;t der klinischen Pr&#228;sentationen limitiert <TextLink reference="4"></TextLink>. Die Untersuchung unkooperativer Patient&#42;innen (z.B. Kinder), der Mangel an Lehrstethoskopen f&#252;r die simultane Auskultation und die wechselnde Exposition gegen&#252;ber seltenen Untersuchungsbefunden sind weitere Herausforderungen <TextLink reference="4"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Neuartige Methoden f&#252;r den Auskultationsunterricht sind die Verwendung von Patientensimulatoren, multimedialen Lehrprogrammen oder der Einsatz von elektronischen Stethoskopen <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink>, <TextLink reference="10"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>W&#228;hrend der COVID-19-Pandemie waren Medizinstudierende vor&#252;bergehend nicht in der Lage am Praxisunterricht teilzunehmen und Kontaktbeschr&#228;nkungen behinderten die Interaktion mit Patient&#42;innen. Daher bestand ein dringender Bedarf an alternativen Ausbildungsmethoden <TextLink reference="11"></TextLink>. Voraufgezeichnete Auskultationsbefunde werden seit vielen Jahren f&#252;r den Unterricht an der medizinischen Fakult&#228;t und in der klinischen Fortbildung verwendet <TextLink reference="12"></TextLink>, <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="14"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Ein virtueller Auskultationskurs mit klinischen F&#228;llen und Audio-Auskultationsbeispielen wurde eingef&#252;hrt, um den Mangel an praktischer Ausbildung vor Ort zu kompensieren. Das Format der Videokonferenz als synchrones Kommunikationsformat wurde gew&#228;hlt, da es dem interaktiven Charakter des Pr&#228;senzunterrichts am ehesten entspricht.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Project description">
      <MainHeadline>Project description</MainHeadline><Pgraph>An interactive case-based online course was designed at short notice to improve listening techniques, description and interpretation of auscultation findings in an off-site context. Figure 1 <ImgLink imgNo="1" imgType="figure"/> shows the structure of the course.</Pgraph><Pgraph>Clinical cases with pre-recorded auscultation sounds and additional case-based diagnostics were presented, adapted to the model of case-based-learning <TextLink reference="15"></TextLink>. The clinical knowledge was deepened by discussing necessary diagnostics, differential diagnoses and therapy. The peer-teaching course was designed by a medical student and supervised by consultant pediatric and adult cardiologists.</Pgraph><Pgraph>The virtual auscultation course focused on common heart murmurs such as aortic and mitral valve stenosis and regurgitation as well as congenital heart defects (ventricular septal defect and patent ductus arteriosus). Audio auscultation files generated with an analogue simulator for heart sounds and murmurs were used. The files are part of the online learning program Clinisurf &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;clinisurf.elearning.aum.iml.unibe.ch&#47;">https:&#47;&#47;clinisurf.elearning.aum.iml.unibe.ch&#47;</Hyperlink>&#93; at the University of Bern, Switzerland, and used with kind permission.</Pgraph><Pgraph>The course took place via video chat on Microsoft (MS) Teams &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;www.microsoft.com&#47;de-de&#47;">https:&#47;&#47;www.microsoft.com&#47;de-de&#47;</Hyperlink>&#93;. Slides created with MS PowerPoint were uploaded and shared with participants. The auscultation sounds were embedded into the slides as audio files. Slides uploaded in MS Teams allowed participants to play auscultation sounds individually.</Pgraph><Pgraph>The course started with a recapitulation of stethoscope placement and heart sounds followed by instructions on describing auscultation findings.</Pgraph><Pgraph>Heart murmurs were presented in the context of patient cases: Students were introduced to patients who they virtually auscultated via headphones. After description of the sound&#8217;s character and discussion of differential diagnoses, the correct diagnosis was presented.</Pgraph><Pgraph>Sounds and murmurs were visualized using diagrams and compared with other auscultation findings. Videos, used with friendly permission of AMBOSS &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;www.amboss.com&#47;de">https:&#47;&#47;www.amboss.com&#47;de</Hyperlink>&#93;, were shown to visualize auscultation positions. Finally, diagnostic and therapeutic options were discussed.</Pgraph><Pgraph>The course lasted two hours with 6 to 7 participants. Participants were final year students in practical training and undergraduate students who completed their internship preparatory course. The course was offered weekly in after-work hours, thus allowing practical year students to participate. The course was evaluated by participants using the Medical Faculty&#39;s online evaluation form as routinely used for curricular courses.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Beschreibung des Projekts">
      <MainHeadline>Beschreibung des Projekts</MainHeadline><Pgraph>Ein interaktiver fallbasierter Online-Kurs wurde kurzfristig konzipiert, um die H&#246;rtechniken sowie die Beschreibung und Interpretation von Auskultationsbefunden in einem Off-Site-Kontext zu verbessern. Abbildung 1 <ImgLink imgNo="1" imgType="figure"/> zeigt die Struktur des Kurses.</Pgraph><Pgraph>Es wurden klinische F&#228;lle mit voraufgezeichneten Auskultationsger&#228;uschen und zus&#228;tzlicher fallbasierter Diagnostik angepasst an das Modell des fallbasierten Lernens <TextLink reference="15"></TextLink> vorgestellt. Das klinische Wissen wurde vertieft indem notwendige Diagnostik, Differentialdiagnosen und Therapie diskutiert wurden. Der Peer-Teaching-Kurs wurde von einem Medizinstudenten konzipiert und von Kinder- und Erwachsenenkardiologinnen supervidiert. </Pgraph><Pgraph>Der virtuelle Auskultationskurs konzentrierte sich auf h&#228;ufige Herzger&#228;usche einschlie&#223;lich der Stenosen und Insuffizienzen von Aorten- und Mitralklappe sowie auf angeborene Herzfehler (Ventrikelseptumdefekt und persistierender Ductus arteriosus). Es wurden Audio-Auskultationsdateien verwendet, die mit einem analogen Simulator f&#252;r Herzt&#246;ne und Herzger&#228;usche erstellt wurden. Die Dateien sind Teil des Online-Lernprogramms Clinisurf &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;clinisurf.elearning.aum.iml.unibe.ch&#47;">https:&#47;&#47;clinisurf.elearning.aum.iml.unibe.ch&#47;</Hyperlink>&#93; der Universit&#228;t Bern, Schweiz, und wurden mit freundlicher Genehmigung verwendet.</Pgraph><Pgraph>Der Kurs fand per Videokonferenz auf Microsoft (MS) Teams statt &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;www.microsoft.com&#47;de-de&#47;">https:&#47;&#47;www.microsoft.com&#47;de-de&#47;</Hyperlink>&#93;. Mit MS PowerPoint erstellte Folien wurden hochgeladen und mit den Teilnehmenden geteilt. Die Auskultationsger&#228;usche wurden als Audiodateien in die Folien eingebettet. Die in MS-Teams hochgeladenen Folien erm&#246;glichten es den Teilnehmenden, die Auskultationsbefunde individuell abzuspielen.</Pgraph><Pgraph>Der Kurs begann mit einer Rekapitulation der Stethoskop-Platzierung und der Herzt&#246;ne, gefolgt von Hinweisen zur Beschreibung der Auskultationsergebnisse.</Pgraph><Pgraph>Herzger&#228;usche wurden im Kontext von Patient&#42;innenf&#228;llen pr&#228;sentiert: Den Studierenden wurden Patient&#42;innen vorgestellt, die sie virtuell &#252;ber Kopfh&#246;rer auskultierten. Nach der Beschreibung des Charakters der Ger&#228;usche und der Diskussion der Differentialdiagnosen wurde die richtige Diagnose vorgestellt.</Pgraph><Pgraph>Die T&#246;ne und Ger&#228;usche wurden anhand von Diagrammen visualisiert und mit anderen Auskultationsbefunden verglichen. Zur Visualisierung der Auskultationspositionen wurden Videos gezeigt, die mit freundlicher Genehmigung von AMBOSS &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;www.amboss.com&#47;de">https:&#47;&#47;www.amboss.com&#47;de</Hyperlink>&#93; verwendet wurden. Abschlie&#223;end wurden diagnostische und therapeutische M&#246;glichkeiten diskutiert.</Pgraph><Pgraph>Der Kurs dauerte zwei Stunden mit 6 bis 7 Teilnehmenden. Die Teilnehmenden waren Studierende im Praktischen Jahr und im klinischen Studienabschnitt, die den Famulaturreifekurs abgeschlossen hatten. Der Kurs wurde w&#246;chentlich abends angeboten, so dass auch Studierende im Praktischen Jahr daran teilnehmen konnten. Der Kurs wurde von den Teilnehmenden mit Hilfe des Online-Evaluationsformulars der Medizinischen Fakult&#228;t bewertet, das routinem&#228;&#223;ig f&#252;r curriculare Kurse verwendet wird.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Results">
      <MainHeadline>Results</MainHeadline><Pgraph>All courses offered were fully booked, indicating a high demand for elective virtual courses as an alternative to purely theoretical learning, especially during COVID-19-related contact restrictions. The course was held 13 times in the summer term (total participants n&#61;72).</Pgraph><Pgraph>The participants were asked to evaluate the course using a six-level Likert scale (best score&#61;1) and free text comments. The media used was considered appropriate (MV&#61;1,2, SD&#61;0,5, n&#61;63). Participants assessed their recognition of auscultation findings after completion of the course as good (MV&#61;1,7; SD&#61;0,7, n&#61;63) and indicated a high level of satisfaction (MV&#61;1.2; SD&#61;0.5, n&#61;64).</Pgraph><Pgraph>In comments, participants recommended that the course could be established in the regular curriculum and reported that in courses with bedside teaching there is not always enough time for everyone to individually auscultate patients. Critical feedback referred to sporadic technical problems with image and sound quality due to connectivitiy issues.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Ergebnisse">
      <MainHeadline>Ergebnisse</MainHeadline><Pgraph>Alle angebotenen Kurse waren ausgebucht, hinweisend auf eine hohe Nachfrage nach elektiven virtuellen Kursen als Alternative zum rein theoretischen Lernen insbesondere w&#228;hrend der COVID-19-bezogenen Kontaktbeschr&#228;nkungen. Der Kurs wurde im Sommersemester 13 Mal durchgef&#252;hrt (Gesamtteilnehmendenzahl N&#61;72).</Pgraph><Pgraph>Die Teilnehmenden wurden gebeten, den Kurs anhand einer sechsstufigen Likert-Skala (beste Punktzahl&#61;1) und freier Textkommentare zu bewerten. Die verwendeten Medien wurden als sinnvoll beurteilt (MW&#61;1,2, SD&#61;0,5, N&#61;63). Die Teilnehmenden bewerteten die Wiederkennung der im Kurs vorgestellten Auskultationsbefunde als gut (MW&#61;1,7; SD&#61;0,7, N&#61;63) und gaben ein hohes Ma&#223; an Zufriedenheit an (MW&#61;1,2; SD&#61;0,5, N&#61;64).</Pgraph><Pgraph>In Kommentaren empfahlen die Teilnehmenden, den Kurs in das regul&#228;re Curriculum zu integrieren und berichteten, dass in Kursen mit Unterricht am Krankenbett nicht immer gen&#252;gend Zeit f&#252;r die individuelle Auskultation aller Patienten zur Verf&#252;gung stehe. Kritisches Feedback bezog sich auf sporadisch auftretende technische Probleme der Bild- und Tonqualit&#228;t aufgrund von Verbindungsproblemen.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Discussion">
      <MainHeadline>Discussion</MainHeadline><Pgraph>Due to the voluntary nature of participation and the presumably high motivation of participants, these results are only first trends.</Pgraph><Pgraph>Time constraints during the initial pandemic prohibited a formal assessment of the effectiveness and sustainability of the virtual course format. The positive reception justifies the continuation in the upcoming term with initiation of a randomised controlled prospective study of teaching effectivity.</Pgraph><Pgraph>Strengths of the virtual teaching concept are the possible scalability, the independence of location and time and the possible curricular anchoring in preparation for cardiological bedside teaching in the sense of blended learning. The project is transferable in terms of content as well as conceptually and technically.</Pgraph><Pgraph>Limitations are technical requirements, missing patient contact as well as the missing use of the own stethoscope with identification of the pattern of heart murmur radiation across the thorax.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Diskussion">
      <MainHeadline>Diskussion</MainHeadline><Pgraph>Aufgrund des freiwilligen Charakters der Kursteilnahme und der vermutlich hohen Motivation der Teilnehmenden sind diese Ergebnisse nur erste Tendenzen.</Pgraph><Pgraph>Zeitliche Beschr&#228;nkungen w&#228;hrend der initialen Phase der Pandemie verhinderten eine formale Bewertung der Wirksamkeit und Nachhaltigkeit des virtuellen Kursformats. Die positive Resonanz rechtfertigt die Fortf&#252;hrung des Kurses im kommenden Semester mit der Initiierung einer randomisierten kontrollierten prospektiven Studie zur Lehreffektivit&#228;t.</Pgraph><Pgraph>St&#228;rken des virtuellen Lehrkonzeptes sind die m&#246;gliche Skalierbarkeit, die Unabh&#228;ngigkeit von Ort und Zeit sowie die m&#246;gliche curriculare Verankerung in der Vorbereitung auf den kardiologischen Unterricht am Krankenbett im Sinne des Blended Learning. Das Projekt ist sowohl inhaltlich als auch konzeptionell und technisch auf andere Standorte &#252;bertragbar.</Pgraph><Pgraph>Einschr&#228;nkungen sind die technischen Voraussetzungen, fehlender Patient&#42;innenkontakt sowie die fehlende Verwendung des eigenen Stethoskops mit Identifizierung des Musters der Herzger&#228;uschausstrahlung &#252;ber dem Thorax.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Conclusion">
      <MainHeadline>Conclusion</MainHeadline><Pgraph>The course was met with a high level of demand, acceptance and satisfaction demonstrating that virtual courses can be an alternative for small group lessons in the absence of classroom teaching.</Pgraph><Pgraph>Student interest in the courses underscores the importance of clinical training to improve auscultation skills. Following the concept of blended learning, the range of courses will include hands-on courses using auscultation simulators as soon as on-site teaching is reinstated. This combined approach can lead to an additional benefit and further acquisition of clinical skills.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Schlussfolgerung">
      <MainHeadline>Schlussfolgerung</MainHeadline><Pgraph>Der Kurs stie&#223; auf eine hohe Nachfrage, Akzeptanz und Zufriedenheit, darauf hinweisend, dass virtuelle Kurse eine Alternative f&#252;r Kleingruppenunterricht sein k&#246;nnen, wenn keine Pr&#228;senzlehre stattfinden kann.</Pgraph><Pgraph>Das Interesse der Studierenden an den Kursen unterstreicht die Bedeutung der klinischen Ausbildung zur Verbesserung der Auskultationsfertigkeiten. Dem Konzept des Blended Learning folgend, wird das Kursangebot praktische Kurse mit Auskultationssimulatoren beinhalten, sobald der Unterricht vor Ort wieder aufgenommen wird. Dieser kombinierte Ansatz kann zu einem verbesserten Erwerb klinischer Fertigkeiten f&#252;hren.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Competing interests">
      <MainHeadline>Competing interests</MainHeadline><Pgraph>The authors declare that they have no competing interests. </Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Interessenkonflikt">
      <MainHeadline>Interessenkonflikt</MainHeadline><Pgraph>Die Autor&#42;innen erkl&#228;ren, dass sie keinen Interessenkonflikt im Zusammenhang mit diesem Artikel haben.</Pgraph></TextBlock>
    <References linked="yes">
      <Reference refNo="1">
        <RefAuthor>Chizner MA</RefAuthor>
        <RefTitle>Cardiac auscultation: rediscovering the lost art</RefTitle>
        <RefYear>2008</RefYear>
        <RefJournal>Curr Probl Cardiol</RefJournal>
        <RefPage>326-408</RefPage>
        <RefTotal>Chizner MA. Cardiac auscultation: rediscovering the lost art. Curr Probl Cardiol. 2008;33(7):326-408. DOI: 10.1016&#47;j.cpcardiol.2008.03.003</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1016&#47;j.cpcardiol.2008.03.003</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="2">
        <RefAuthor>Holmboe ES</RefAuthor>
        <RefTitle>Faculty and the observation of trainees&#39; clinical skills: problems and opportunities</RefTitle>
        <RefYear>2004</RefYear>
        <RefJournal>Acad Med</RefJournal>
        <RefPage>16-22</RefPage>
        <RefTotal>Holmboe ES. Faculty and the observation of trainees&#39; clinical skills: problems and opportunities. Acad Med. 2004;79(1):16-22. DOI: 10.1097&#47;00001888-200401000-00006</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1097&#47;00001888-200401000-00006</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="3">
        <RefAuthor>Mangione S</RefAuthor>
        <RefTitle>Cardiac auscultatory skills of physicians-in-training: a comparison of three English-speaking countries</RefTitle>
        <RefYear>2001</RefYear>
        <RefJournal>Am J Med</RefJournal>
        <RefPage>210-216</RefPage>
        <RefTotal>Mangione S. Cardiac auscultatory skills of physicians-in-training: a comparison of three English-speaking countries. Am J Med. 2001;110(3):210-216. DOI: 10.1016&#47;S0002-9343(00)00673-2</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1016&#47;S0002-9343(00)00673-2</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="4">
        <RefAuthor>Vukanovic-Criley JM</RefAuthor>
        <RefAuthor>Criley S</RefAuthor>
        <RefAuthor>Warde CM</RefAuthor>
        <RefAuthor>Boker JR</RefAuthor>
        <RefAuthor>Guevara-Matheus L</RefAuthor>
        <RefAuthor>Churchill WH</RefAuthor>
        <RefAuthor>Nelson WP</RefAuthor>
        <RefAuthor>Criely JM</RefAuthor>
        <RefTitle>Competency in Cardiac Examination Skills in Medical Students, Trainees, Physicians, and Faculty: A Multicenter Study</RefTitle>
        <RefYear>2006</RefYear>
        <RefJournal>Arch Intern Med</RefJournal>
        <RefPage>610-616</RefPage>
        <RefTotal>Vukanovic-Criley JM, Criley S, Warde CM, Boker JR, Guevara-Matheus L, Churchill WH, Nelson WP, Criely JM. Competency in Cardiac Examination Skills in Medical Students, Trainees, Physicians, and Faculty: A Multicenter Study. Arch Intern Med. 2006;166(6):610-616. DOI: 10.1001&#47;archinte.166.6.610</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1001&#47;archinte.166.6.610</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="5">
        <RefAuthor>Mackie A</RefAuthor>
        <RefTitle>Auscultation: A review of teaching methods</RefTitle>
        <RefYear>2019</RefYear>
        <RefBookTitle>Teaching Heart Auscultation to health professionals: Methods for Improving the practice of an Ancient but Critical Skill</RefBookTitle>
        <RefPage>13-35</RefPage>
        <RefTotal>Mackie A. Auscultation: A review of teaching methods. In: Finley J, editor. Teaching Heart Auscultation to health professionals: Methods for Improving the practice of an Ancient but Critical Skill. Ottawa: Canadian Pediatric Cardiology Association (CPCA); 2019. p.13-35.</RefTotal>
      </Reference>
      <Reference refNo="6">
        <RefAuthor>Ewy GA</RefAuthor>
        <RefAuthor>Felner JM</RefAuthor>
        <RefAuthor>Juul D</RefAuthor>
        <RefAuthor>Mayer JW</RefAuthor>
        <RefAuthor>Sajid AW</RefAuthor>
        <RefAuthor>Waugh RA</RefAuthor>
        <RefTitle>Test of a cardiology patient simulator with students in fourth-year electives</RefTitle>
        <RefYear>1987</RefYear>
        <RefJournal>J Med Educ</RefJournal>
        <RefPage>738-743</RefPage>
        <RefTotal>Ewy GA, Felner JM, Juul D, Mayer JW, Sajid AW, Waugh RA. Test of a cardiology patient simulator with students in fourth-year electives. J Med Educ. 1987;62(9):738-743. DOI: 10.1097&#47;00001888-198709000-00005</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1097&#47;00001888-198709000-00005</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="7">
        <RefAuthor>Bernardi S</RefAuthor>
        <RefAuthor>Giudici F</RefAuthor>
        <RefAuthor>Leone MF</RefAuthor>
        <RefAuthor>Zuolo G</RefAuthor>
        <RefAuthor>Furlotti S</RefAuthor>
        <RefAuthor>Carretta R</RefAuthor>
        <RefAuthor>Fabris B</RefAuthor>
        <RefTitle>A prospective study on the efficacy of patient simulation in heart and lung auscultation</RefTitle>
        <RefYear>2019</RefYear>
        <RefJournal>BMC Med Educ</RefJournal>
        <RefPage>275</RefPage>
        <RefTotal>Bernardi S, Giudici F, Leone MF, Zuolo G, Furlotti S, Carretta R, Fabris B. A prospective study on the efficacy of patient simulation in heart and lung auscultation. BMC Med Educ. 2019;19(1):275. DOI: 10.1186&#47;s12909-019-1708-6</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1186&#47;s12909-019-1708-6</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="8">
        <RefAuthor>Butter J</RefAuthor>
        <RefAuthor>McGaghie WC</RefAuthor>
        <RefAuthor>Cohen ER</RefAuthor>
        <RefAuthor>Kaye M</RefAuthor>
        <RefAuthor>Wayne DB</RefAuthor>
        <RefTitle>Simulation-based mastery learning improves cardiac auscultation skills in medical students</RefTitle>
        <RefYear>2010</RefYear>
        <RefJournal>J Gen Intern Med</RefJournal>
        <RefPage>780-785</RefPage>
        <RefTotal>Butter J, McGaghie WC, Cohen ER, Kaye M, Wayne DB. Simulation-based mastery learning improves cardiac auscultation skills in medical students. J Gen Intern Med. 2010;25(8):780-785. DOI: 10.1007&#47;s11606-010-1309-x</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1007&#47;s11606-010-1309-x</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="9">
        <RefAuthor>Oliveira AC</RefAuthor>
        <RefAuthor>Mattos S</RefAuthor>
        <RefAuthor>Coimbra M</RefAuthor>
        <RefTitle>Development and Assessment of an E-learning Course on Pediatric Cardiology Basics</RefTitle>
        <RefYear>2017</RefYear>
        <RefJournal>JMIR Med Educ</RefJournal>
        <RefPage>e10</RefPage>
        <RefTotal>Oliveira AC, Mattos S, Coimbra M. Development and Assessment of an E-learning Course on Pediatric Cardiology Basics. JMIR Med Educ. 2017;3(1):e10. DOI: 10.2196&#47;mededu.5434</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.2196&#47;mededu.5434</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="10">
        <RefAuthor>Quinn A</RefAuthor>
        <RefAuthor>Kaminsky J</RefAuthor>
        <RefAuthor>Adler A</RefAuthor>
        <RefAuthor>Eisner S</RefAuthor>
        <RefAuthor>Ovitsh R</RefAuthor>
        <RefTitle>Cardiac auscultation lab using a heart sounds auscultation simulation manikin</RefTitle>
        <RefYear>2019</RefYear>
        <RefJournal>MedEdPORTAL</RefJournal>
        <RefPage>10839</RefPage>
        <RefTotal>Quinn A, Kaminsky J, Adler A, Eisner S, Ovitsh R. Cardiac auscultation lab using a heart sounds auscultation simulation manikin. MedEdPORTAL. 2019;15:10839. DOI: 10.15766&#47;mep&#95;2374-8265.10839</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.15766&#47;mep&#95;2374-8265.10839</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="11">
        <RefAuthor>Ward JJ</RefAuthor>
        <RefAuthor>Wattier BA</RefAuthor>
        <RefTitle>Technology for enhancing chest auscultation in clinical simulation</RefTitle>
        <RefYear>2011</RefYear>
        <RefJournal>Respir Care</RefJournal>
        <RefPage>834-845</RefPage>
        <RefTotal>Ward JJ, Wattier BA. Technology for enhancing chest auscultation in clinical simulation. Respir Care. 2011;56(6):834-845. DOI: 10.4187&#47;respcare.01072</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.4187&#47;respcare.01072</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="12">
        <RefAuthor>Chen CH</RefAuthor>
        <RefAuthor>Mullen AJ</RefAuthor>
        <RefTitle>COVID-19 Can Catalyze the Modernization of Medical Education</RefTitle>
        <RefYear>2020</RefYear>
        <RefJournal>JMIR Med Educ</RefJournal>
        <RefPage>e19725</RefPage>
        <RefTotal>Chen CH, Mullen AJ. COVID-19 Can Catalyze the Modernization of Medical Education. JMIR Med Educ. 2020;6(1):e19725. DOI: 10.2196&#47;19725</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.2196&#47;19725</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="13">
        <RefAuthor>Mangione S</RefAuthor>
        <RefAuthor>O&#39;Brien MK</RefAuthor>
        <RefAuthor>Peitzman SJ</RefAuthor>
        <RefTitle>Small-group teaching of chest auscultation to third-year medical students</RefTitle>
        <RefYear>1997</RefYear>
        <RefJournal>Acad Med</RefJournal>
        <RefPage>S121-S123</RefPage>
        <RefTotal>Mangione S, O&#39;Brien MK, Peitzman SJ. Small-group teaching of chest auscultation to third-year medical students. Acad Med. 1997;72(10 Suppl 1):S121-S123. DOI: 10.1097&#47;00001888-199710001-00041</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.1097&#47;00001888-199710001-00041</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="14">
        <RefAuthor>Tokuda Y</RefAuthor>
        <RefAuthor>Matayoshi T</RefAuthor>
        <RefAuthor>Nakama Y</RefAuthor>
        <RefAuthor>Kurikhara M</RefAuthor>
        <RefAuthor>Suzuki T</RefAuthor>
        <RefAuthor>Kitahara Y</RefAuthor>
        <RefAuthor>Kitai Y</RefAuthor>
        <RefAuthor>Nakamura T</RefAuthor>
        <RefAuthor>Itokazu D</RefAuthor>
        <RefAuthor>Miyazato T</RefAuthor>
        <RefTitle>Cardiac auscultation skills among junior doctors: effects of sound simulation lesson</RefTitle>
        <RefYear>2020</RefYear>
        <RefJournal>Int J Med Educ</RefJournal>
        <RefPage>107-110</RefPage>
        <RefTotal>Tokuda Y, Matayoshi T, Nakama Y, Kurikhara M, Suzuki T, Kitahara Y, Kitai Y, Nakamura T, Itokazu D, Miyazato T. Cardiac auscultation skills among junior doctors: effects of sound simulation lesson. Int J Med Educ. 2020;11:107-110. DOI: 10.5116&#47;ijme.5eb6.70c6</RefTotal>
        <RefLink>https:&#47;&#47;doi.org&#47;10.5116&#47;ijme.5eb6.70c6</RefLink>
      </Reference>
      <Reference refNo="15">
        <RefAuthor>Kassebaum D</RefAuthor>
        <RefAuthor>Averbach R</RefAuthor>
        <RefAuthor>Fryer G</RefAuthor>
        <RefTitle>Student preference for a case-based vs. lecture instructional format</RefTitle>
        <RefYear>1991</RefYear>
        <RefJournal>J Dent Educ</RefJournal>
        <RefPage>781-784</RefPage>
        <RefTotal>Kassebaum D, Averbach R, Fryer G. Student preference for a case-based vs. lecture instructional format. J Dent Educ. 1991;55(12):781-784.</RefTotal>
      </Reference>
    </References>
    <Media>
      <Tables>
        <NoOfTables>0</NoOfTables>
      </Tables>
      <Figures>
        <Figure format="png" height="658" width="754">
          <MediaNo>1</MediaNo>
          <MediaID language="en">1en</MediaID>
          <MediaID language="de">1de</MediaID>
          <Caption language="en"><Pgraph><Mark1>Figure 1: Structure of the virtual auscultation course</Mark1></Pgraph></Caption>
          <Caption language="de"><Pgraph><Mark1>Abbildung 1: Struktur des virtuellen Auskultationskurses</Mark1></Pgraph></Caption>
        </Figure>
        <NoOfPictures>1</NoOfPictures>
      </Figures>
      <InlineFigures>
        <NoOfPictures>0</NoOfPictures>
      </InlineFigures>
      <Attachments>
        <NoOfAttachments>0</NoOfAttachments>
      </Attachments>
    </Media>
  </OrigData>
</GmsArticle>