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    <IdentifierDoi>10.3205/zma001715</IdentifierDoi>
    <IdentifierUrn>urn:nbn:de:0183-zma0017156</IdentifierUrn>
    <ArticleType language="en">article</ArticleType>
    <ArticleType language="de">Artikel</ArticleType>
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      <Title language="en">Introducing entrustable professional activities for postgraduate medical training in Switzerland</Title>
      <TitleTranslated language="de">Einf&#252;hrung von Entrustable Professional Activities f&#252;r die &#228;rztliche Weiterbildung in der Schweiz</TitleTranslated>
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          <Lastname>Pinilla</Lastname>
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          <Firstname>Severin</Firstname>
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          <AcademicTitle>PD Dr. med.</AcademicTitle>
          <AcademicTitleSuffix>M.Ed., PhD</AcademicTitleSuffix>
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        <Address language="en">University of Bern, Institute for Medical Education, Department for Assessment and Evaluation, Mittelstr. 43, CH-3012 Bern, Switzerland<Affiliation>University of Bern, Institute for Medical Education, Department for Assessment and Evaluation, Bern, Switzerland</Affiliation><Affiliation>University of Bern, University Hospital of Old Age Psychiatry and Psychotherapy, Bern, Switzerland</Affiliation><Affiliation>Swiss Institute of Medical Education (SIME), EPA-Commission, Bern, Switzerland</Affiliation></Address>
        <Address language="de">Universit&#228;t Bern, Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung, Abteilung f&#252;r Assessment und Evaluation, Mittelstr. 43, CH-3012 Bern, Schweiz<Affiliation>Universit&#228;t Bern, Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung, Abteilung f&#252;r Assessment und Evaluation, Bern, Schweiz</Affiliation><Affiliation>Universit&#228;t Bern, Universit&#228;tsklinik f&#252;r Alterspsychiatrie und Psychotherapie, Bern, Schweiz</Affiliation><Affiliation>Schweizerisches Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung (SIME), EPA-Kommission, Bern, Schweiz</Affiliation></Address>
        <Email>severin.pinilla&#64;unibe.ch</Email>
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          <Affiliation>Schweizerisches Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung (SIME), EPA-Kommission, Bern, Schweiz</Affiliation>
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          <Lastname>Breckwoldt</Lastname>
          <LastnameHeading>Breckwoldt</LastnameHeading>
          <Firstname>Jan</Firstname>
          <Initials>J</Initials>
          <AcademicTitle>Prof. Dr. med.</AcademicTitle>
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          <Affiliation>Swiss Institute of Medical Education (SIME), EPA-Commission, Bern, Switzerland</Affiliation>
          <Affiliation>University Hospital Zurich, Institute of Anesthesiology, Zurich, Switzerland</Affiliation>
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          <Affiliation>Schweizerisches Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung (SIME), EPA-Kommission, Bern, Schweiz</Affiliation>
          <Affiliation>Universit&#228;tsspital Z&#252;rich, Institut f&#252;r An&#228;sthesiologie, Z&#252;rich, Schweiz</Affiliation>
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          <LastnameHeading>Burkhart</LastnameHeading>
          <Firstname>Christoph S.</Firstname>
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          <Affiliation>Swiss Institute of Medical Education (SIME), EPA-Commission, Bern, Switzerland</Affiliation>
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          <Affiliation>Schweizerisches Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung (SIME), EPA-Kommission, Bern, Schweiz</Affiliation>
          <Affiliation>Kantonsspital Graub&#252;nden, Abteilung f&#252;r An&#228;sthesiologie, Graub&#252;nden, Schweiz</Affiliation>
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          <Firstname>Eva K.</Firstname>
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          <Affiliation>Universit&#228;t Bern, Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung, Abteilung f&#252;r Assessment und Evaluation, Bern, Schweiz</Affiliation>
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          <Lastname>Marty</Lastname>
          <LastnameHeading>Marty</LastnameHeading>
          <Firstname>Adrian P.</Firstname>
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          <Affiliation>Swiss Institute of Medical Education (SIME), EPA-Commission, Bern, Switzerland</Affiliation>
          <Affiliation>University Hospital Balgrist, Zurich, Switzerland</Affiliation>
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        <Address language="de">
          <Affiliation>Schweizerisches Institut f&#252;r Medizinische Ausbildung (SIME), EPA-Kommission, Bern, Schweiz</Affiliation>
          <Affiliation>Universit&#228;tsklinik Balgrist, Z&#252;rich, Schweiz</Affiliation>
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          <LastnameHeading>von Wartburg</LastnameHeading>
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          <Lastname>Brodmann Maeder</Lastname>
          <LastnameHeading>Brodmann Maeder</LastnameHeading>
          <Firstname>Monika</Firstname>
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          <Affiliation>Swiss Institute of Medical Education (SIME), Bern, Switzerland</Affiliation>
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          <LastnameHeading>Huwendiek</LastnameHeading>
          <Firstname>S&#246;ren</Firstname>
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          <AcademicTitle>Prof. Dr. med.</AcademicTitle>
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          <Corporatename>German Medical Science GMS Publishing House</Corporatename>
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        <Address>D&#252;sseldorf</Address>
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    <SubjectGroup>
      <SubjectheadingDDB>610</SubjectheadingDDB>
      <Keyword language="en">competency-based medical education</Keyword>
      <Keyword language="en">entrustable professional activities</Keyword>
      <Keyword language="en">faculty development</Keyword>
      <Keyword language="en">change management</Keyword>
      <Keyword language="de">kompetenzbasierte Weiterbildung</Keyword>
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      <Keyword language="de">Fakult&#228;tsentwicklung</Keyword>
      <Keyword language="de">Change Management</Keyword>
      <SectionHeading language="en">entrustable professional activities</SectionHeading>
      <SectionHeading language="de">Entrustable Professional Activities</SectionHeading>
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    <DateReceived>20231016</DateReceived>
    <DateRevised>20240511</DateRevised>
    <DateAccepted>20240610</DateAccepted>
    <DatePublishedList>
      
    <DatePublished>20241115</DatePublished></DatePublishedList>
    <Language>engl</Language>
    <LanguageTranslation>germ</LanguageTranslation>
    <License license-type="open-access" xlink:href="http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/">
      <AltText language="en">This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 License.</AltText>
      <AltText language="de">Dieser Artikel ist ein Open-Access-Artikel und steht unter den Lizenzbedingungen der Creative Commons Attribution 4.0 License (Namensnennung).</AltText>
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    <SourceGroup>
      <Journal>
        <ISSN>2366-5017</ISSN>
        <Volume>41</Volume>
        <Issue>5</Issue>
        <JournalTitle>GMS Journal for Medical Education</JournalTitle>
        <JournalTitleAbbr>GMS J Med Educ</JournalTitleAbbr>
        <IssueTitle>Postgraduate Medical Education in Transition/Fach&#228;rztliche Aus- und Weiterbildung</IssueTitle>
      </Journal>
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    <ArticleNo>60</ArticleNo>
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  <OrigData>
    <Abstract language="de" linked="yes"><Pgraph><Mark1>Einleitung: </Mark1>Die &#228;rztliche Weiterbildung wird in zahlreichen L&#228;ndern reformiert. Im Zentrum stehen dabei die Prinzipien der kompetenzbasierten Aus- und Weiterbildung (Competency-based Medical Education, CBME). Eine wesentliche Neuerung in den letzten Jahren ist hierbei die Arbeit mit Entrustable Professional Activities (EPA). Deren Einf&#252;hrung zielt wesentlich auf eine bessere Passung von Weiterbildungscurricula und klinischer Arbeit, individualisierter Supervision und Verbesserung der Feedbackqualit&#228;t ab.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Projektbeschreibung: </Mark1>Im vorliegenden Projektbericht werden eine nationale Strategieentwicklung und erste Ergebnisse der Entwicklung von Entrustable Professional Activities im schweizerischen Kontext dargestellt.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Ergebnisse: </Mark1>Angegliedert an das schweizerische Institut f&#252;r &#228;rztliche Weiter- und Fortbildung (SIWF) wurde eine EPA-Kommission mit dem Auftrag einer Strategieentwicklung und Beratung der Fachgesellschaften eingerichtet. Insgesamt 28 von 45 Fachgesellschaften haben bisher die Beratung durch die EPA-Kommission f&#252;r die EPA-Entwicklung in Anspruch genommen und mit der EPA-Entwicklung begonnen. Begleitend wurde durch die Kommission das nationale Fakult&#228;tsentwicklungsangebot inhaltlich und mehrsprachig weiterentwickelt und eine Artikelserie zu CBME und EPAs publiziert. Ausgew&#228;hlte Pilotspit&#228;ler planen nun EPA-basierte Implementierungen entsprechender Weiterbildungscurricula. Zudem ist die Einf&#252;hrung einer landesweiten elektronischen L&#246;sung (APP) zur Erfassung der EPAs vorgesehen.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Schlussfolgerung: </Mark1>Die Einf&#252;hrung von EPAs in der &#228;rztlichen Weiterbildung ist ein komplexes Projekt. Dabei spielen verschiedene gesellschaftliche, organisatorische und berufspolitische Rahmenbedingungen, neben den medizindidaktischen, eine entscheidende Rolle f&#252;r Umgestaltungsprozesse. Im schweizerischen Kontext konnte eine solche Reform erfolgreich gestartet werden. Kontinuierliche Evaluationen der laufenden Projekte werden weitere Erkenntnisse f&#252;r kompetenzbasierte Weiterbildungsreformen liefern.</Pgraph></Abstract>
    <Abstract language="en" linked="yes"><Pgraph><Mark1>Introduction: </Mark1>Graduate medical education is being reformed in many countries, with a focus on the principles of competency-based medical education (CBME). A main novel aspect in this context is the implementation of entrustable professional activities (EPAs). The introduction of EPAs aims to better align training curricula with clinical practice, provide individualized supervision, and enhance the quality of feedback.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Project description: </Mark1>This project report presents the development of a national strategy and the initial results of implementing entrustable professional activities in the Swiss context.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Results: </Mark1>Affiliated with the Swiss Institute of Medical Education (SIME), an EPA-Commission was established with the mandate to develop a strategy and provide guidance to medical specialty societies. To date, 28 out of 45 specialty societies have sought advice from the EPA-Commission and have begun developing EPAs. Concurrently, the Commission has expanded the national faculty development courses, adapted the content, started offering multilingual courses, and has published a series of articles on CBME and EPAs. Selected pilot hospitals are now planning to implement EPA-based graduate medical education curricula. Additionally, the introduction of a nationwide electronic solution (app) for assessing EPAs is planned.</Pgraph><Pgraph><Mark1>Conclusion:</Mark1> The introduction of EPAs in graduate medical education is a multilayered project. In addition to medical education aspects, various social, organizational, and professional-political factors are crucial for the transformation processes. In the Swiss context, such a reform has been successfully initiated. Continuous evaluations of the ongoing projects will provide further insights for competency-based graduate medical education reforms.</Pgraph></Abstract>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Introduction">
      <MainHeadline>Introduction</MainHeadline><Pgraph>Graduate medical education is being reformed in many countries, with a focus on the principles of competency-based medical education. Over the past 15 years, numerous articles on empirical studies and educational project reports in this context have been published in the international medical education literature <TextLink reference="1"></TextLink>, <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>, <TextLink reference="4"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink>. The earlier articles <TextLink reference="1"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>, <TextLink reference="4"></TextLink> in the sense of a critical assessment of the status quo and the call to reform graduate medical education in a patient-oriented, competency-based and learner-centered way, the later articles <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink> in the sense of a reflection on what has been achieved so far and the future reform strategy.</Pgraph><Pgraph>In English-speaking countries (especially Canada, the USA and Australia), competency-based medical education, including the introduction of entrustable professional activities in undergraduate and graduate medical education, is already well advanced in some cases <TextLink reference="2"></TextLink>. In Switzerland and Germany, the focus was initially on competency-based undergraduate medical education <TextLink reference="10"></TextLink>, <TextLink reference="11"></TextLink>, <TextLink reference="12"></TextLink>. Only recently, initiatives have been started to reform graduate medical education in these countries as well <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="14"></TextLink>. In the Swiss context, following the introduction of entrustable professional activities (EPAs) in undergraduate medical education <TextLink reference="10"></TextLink>, a national strategy has been developed to transform graduate medical education by introducing EPAs based on competencies <TextLink reference="13"></TextLink>. </Pgraph><Pgraph>Graduate medical education reforms in most European countries partly face different challenges compared to Anglo-American regions due to health system and professional policy context factors. For example, one major difference is the lack of centralized residency allocation for standardized residency training curricula. The primary responsibility for organizing graduate medical training rotations typically lies with the residents themselves. This is a significant difference compared to the standardized residency programs in the USA. The perception of residents in Switzerland and Germany tends to be more dominated by their role as healthcare workers and only secondarily as learners. Those responsible for graduate medical education must therefore typically subordinate aspects of residency training to those of patient care. The clinical rotations and their duration in graduate medical education therefore often do not follow a fixed curriculum but are subject to organizational needs (where is someone needed versus what should the resident learn).</Pgraph><Pgraph>At the healthcare system level, it should also be noted that not all countries have a national institute with a medical education mandate to coordinate a national residency reform. Typically, numerous different institutions at state or cantonal level or departments at universities shape undergraduate and graduate medical education activities. For a systematic reform of graduate medical education, professional policy institutions (e.g. regional medical chambers) and departments of the ministries of health must be involved in addition to the medical societies.</Pgraph><Pgraph>With this project report, the authors would like to critically reflect on Swiss efforts and experiences with a national competency-based graduate medical education reform, focusing on the introduction of EPAs for different specialties and make them useful for ongoing projects.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Einleitung">
      <MainHeadline>Einleitung</MainHeadline><Pgraph>Die &#228;rztliche Weiterbildung wird in zahlreichen L&#228;ndern reformiert. Im Zentrum stehen dabei die Prinzipien der kompetenzbasierten Aus- und Weiterbildung (Competency-based Education). In der internationalen medizindidaktischen Literatur wurden &#252;ber entsprechende Studien und Erfahrungsberichte der letzten 15 Jahre zahlreiche Artikel ver&#246;ffentlicht <TextLink reference="1"></TextLink>, <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>, <TextLink reference="4"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink>. Die &#228;lteren <TextLink reference="1"></TextLink>, <TextLink reference="3"></TextLink>, <TextLink reference="4"></TextLink> im Sinne einer kritischen Bestandsaufnahme und dem Appell die &#228;rztliche Weiterbildung Patient&#42;innen-orientiert, kompetenzbasiert und lernendenzentriert zu reformieren, die aktuellen <TextLink reference="2"></TextLink>, <TextLink reference="5"></TextLink>, <TextLink reference="6"></TextLink>, <TextLink reference="7"></TextLink>, <TextLink reference="8"></TextLink>, <TextLink reference="9"></TextLink> im Sinne einer Reflektion &#252;ber bisher Erreichtes und der zuk&#252;nftigen Reformstrategie.</Pgraph><Pgraph>Im englischsprachigen Raum (v.a. Kanada, USA und Australien) ist die kompetenzbasierte &#228;rztliche Bildung, einschlie&#223;lich der Einf&#252;hrung von Entrustable Professional Activities (auf deutsch: anvertraubare professionelle T&#228;tigkeiten) in Aus-&#47;Weiter- und Fortbildung zum Teil schon weit fortgeschritten <TextLink reference="2"></TextLink>. In der Schweiz und in Deutschland wurde der Fokus zun&#228;chst auf eine kompetenzbasierte &#228;rztliche Ausbildung (Medizinstudium) gelegt <TextLink reference="10"></TextLink>, <TextLink reference="11"></TextLink>, <TextLink reference="12"></TextLink>. Erst seit kurzem gibt es Ans&#228;tze, auch die &#228;rztliche Weiterbildung in diesen L&#228;ndern kompetenzbasiert zu reformieren <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="14"></TextLink>. Im schweizerischen Kontext wurde nach der Einf&#252;hrung von Entrustable Professional Activities (EPAs) im Medizinstudium <TextLink reference="10"></TextLink> eine nationale Strategie entwickelt, um die &#228;rztliche Weiterbildung durch Einf&#252;hrung von EPAs entsprechend ebenfalls kompetenzbasierter zu gestalten <TextLink reference="13"></TextLink>. </Pgraph><Pgraph>Weiterbildungsreformen in den meisten europ&#228;ischen L&#228;ndern stehen aufgrund gesundheitssystemischer und berufspolitischer Kontextfaktoren vor zum Teil anderen Herausforderungen im Vergleich zum angloamerikanischen Raum. Ein wesentlicher Unterschied beispielsweise ist die fehlende zentrale &#228;rztliche Weiterbildungsplatzvergabe f&#252;r standardisierte Weiterbildungscurricula. Die prim&#228;re Organisationsverantwortung f&#252;r Weiterbildungsrotationen liegt typischerweise bei den &#196;rzt&#42;innen in Weiterbildung selbst. Dies ist ein wesentlicher Unterschied im Vergleich zu den standardisierten &#8222;Residency-Programmen&#8220; in den USA. Die Wahrnehmung von Assistenz&#228;rzt&#42;innen ist hierzulande tendenziell mehr von deren Rolle als klinische Arbeitskr&#228;fte dominiert und erst sekund&#228;r als Lernende. Weiterbildungsverantwortliche m&#252;ssen daher typischerweise Aspekte der Weiterbildung solchen der Patient&#42;innenversorgung unterordnen. Einsatzort und -dauer von &#196;rzt&#42;innen in Weiterbildung folgen daher h&#228;ufig keinem festgelegten Curriculum, sondern unterliegen organisatorischen Bed&#252;rfnissen (wo wird jemand ben&#246;tigt versus was sollte der&#47;die Assistenz&#228;rzt&#42;in noch lernen).</Pgraph><Pgraph>Auf gesundheitssystemischer Ebene ist weiterhin zu bemerken, dass es nicht in allen L&#228;ndern ein national &#252;bergeordnetes Institut mit medizindidaktischem Auftrag gibt, um eine nationale Weiterbildungsreform zu koordinieren. Typischerweise pr&#228;gen zahlreiche unterschiedliche Institutionen auf L&#228;nder- bzw. Kantonsebene oder Abteilungen an Universit&#228;ten die Aus- und Weiterbildungst&#228;tigkeit und -forschung. F&#252;r eine systematische Weiterbildungsreform sind neben den Fachgesellschaften auch berufs- und standespolitische Institutionen (z.B. &#196;rztekammern) und Abteilungen der Gesundheitsministerien zu involvieren.</Pgraph><Pgraph>Mit dem vorliegenden Projektbericht m&#246;chten die Autor&#42;innen die schweizerischen Bem&#252;hungen und bisherigen Erfahrungen mit einer nationalen kompetenzbasierten Weiterbildungsreform, insbesondere mit der Einf&#252;hrung von EPAs f&#252;r diverse Fachgebiete, kritisch reflektieren und f&#252;r laufende Projekte nutzbar machen. </Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Project description">
      <MainHeadline>Project description</MainHeadline><SubHeadline>Context of Swiss graduate medical education</SubHeadline><Pgraph>An overview of all graduate medical education programs can be found on the homepage of the Swiss Institute of Medical Education (SIME) <TextLink reference="15"></TextLink>. The respective specialist societies are responsible for defining the content of the graduate medical education programs in the Swiss context. The certification and re-certification of the corresponding residency programs is carried out by the SIME together with the respective specialist societies. The residency program directors (usually the clinic directors) are responsible for the implementation and realization of the programs. As board certification requirement, different types of teaching hospital and rotations (academic medical centers versus primary care hospitals, as well as outpatient and inpatient settings) must be completed. </Pgraph><Pgraph>Residents themselves are responsible for the corresponding applications and organization of their rotations between teaching hospitals (translator note: the residents apply for individual clinical employment, not residency programs). Residents also self-initiate signing up for the written and oral board examinations that are organized by the medical societies. A residency rotation certificate is issued after each period of graduate medical training or at least once a year. This is documented in a central electronic logbook and checked by the SIME at the end of the residency. </Pgraph><Pgraph>As well as certifying residency training hospitals and checking entries in the e-logbook, the SIME is also responsible for ensuring the quality of graduate medical education through annual evaluations of the training centers by residents and in-person site visits to the training centers (visitations).</Pgraph><Pgraph>At national level, the Federal Office of Public Health &#91;FOPH, German: Bundesamt f&#252;r Gesundheit (BAG)&#93; is responsible for implementing the legal framework for graduate medical education for all healthcare professions in Switzerland <TextLink reference="15"></TextLink>. In addition, the recognition of graduate medical training qualifications via bilateral EU agreements is subject to the corresponding EU directives.</Pgraph><SubHeadline>Strategy development of the Swiss Institute for Medical Education</SubHeadline><Pgraph>In preparatory SIME workshops led by the SIME presidents (Dr. med. Werner Bauer 2010-2021, PD Dr. med. et MME Monika Brodmann-M&#228;der since 2021), the strategic direction for Swiss competency-based medical education for ten years has been developed since 2021. In addition to working sessions with invited international experts (including Prof. Olle ten Cate, Prof. Jason Frank), a longer-term international advisory structure (&#8220;advisory board&#8221;) has also been established. The initially developed strategy for competency-based medical education was presented and discussed at numerous specialist conferences and coordination meetings with the FOPH. An information platform was set up on the SIME website to provide documents for the medical societies and their respective EPA working groups <TextLink reference="15"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>The content developed was made available as part of a series of publications <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="15"></TextLink>, <TextLink reference="16"></TextLink>, <TextLink reference="17"></TextLink>, <TextLink reference="18"></TextLink>, <TextLink reference="19"></TextLink>, <TextLink reference="20"></TextLink>, <TextLink reference="21"></TextLink>, <TextLink reference="22"></TextLink>, <TextLink reference="23"></TextLink>, <TextLink reference="24"></TextLink> for the Swiss Medical Journal (bilingual, German and French). In addition, medical education research projects were designed to explore the development and implementation of EPAs in the Swiss graduate medical education context.</Pgraph><Pgraph>A core working group (EPA Commission) was established and organizationally assigned to the SIME. In its composition, attention was paid to broad clinical and medical education experience. The commission was supplemented by a research unit and administrative support.</Pgraph><SubHeadline>Faculty development</SubHeadline><Pgraph>The existing faculty development program in cooperation with the Royal College of Physicians of London was revised to reflect the new competency-based orientation <TextLink reference="25"></TextLink>.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Projektbeschreibung">
      <MainHeadline>Projektbeschreibung</MainHeadline><SubHeadline>Kontext der schweizerischen &#228;rztlichen Weiterbildung</SubHeadline><Pgraph>Eine &#220;bersicht zu allen Weiterbildungsprogrammen findet sich auf der Homepage des Schweizerischen Instituts f&#252;r &#228;rztliche Weiter- und Fortbildung (SIWF) <TextLink reference="15"></TextLink>. F&#252;r die inhaltliche Definition der Weiterbildungsprogramme im schweizerischen Kontext sind die jeweiligen Fachgesellschaften verantwortlich. Die Zertifizierung und Re-Zertifizierung der entsprechenden Weiterbildungsprogramme erfolgt durch das SIWF gemeinsam mit den f&#252;r das Programm verantwortlichen Fachgesellschaften. F&#252;r die Implementierung und Umsetzung der Weiterbildungsprogramme sind die jeweiligen Weiterbildungsst&#228;ttenleiter&#42;innen verantwortlich. In der Regel m&#252;ssen unterschiedliche Arten von Weiterbildungsst&#228;tten und -rotationen (spezialisierte Maximalversorger versus Grundversorger, sowie ambulant und station&#228;r) f&#252;r eine erfolgreiche Weiterbildung absolviert werden. </Pgraph><Pgraph>&#196;rzt&#42;innen in Weiterbildung  sind selbst f&#252;r die entsprechenden Bewerbungen und Organisation der Rotationen zwischen Weiterbildungsst&#228;tten verantwortlich. Diese melden sich auch selbst f&#252;r die durch die Fachgesellschaften erstellten und organisierten schriftlichen und m&#252;ndlich&#47;praktischen Pr&#252;fungen an. Nach jeder Weiterbildungsperiode beziehungsweise mindestens j&#228;hrlich wird ein Weiterbildungszeugnis ausgestellt. In einem zentralen elektronischen Logbuch wird diese dokumentiert, und am Ende der Weiterbildung vom SIWF &#252;berpr&#252;ft. </Pgraph><Pgraph>Neben der Weiterbildungsprogrammzertifizierung und &#220;berpr&#252;fung der Eingaben im E-Logbuch ist das SIWF ebenfalls f&#252;r die Sicherung der Weiterbildungsqualit&#228;t durch j&#228;hrliche Evaluationen durch die &#196;rzt&#42;innen in Weiterbildung und Besuchen von Weiterbildungsst&#228;tten (Visitationen) zust&#228;ndig. </Pgraph><Pgraph>Auf nationaler Ebene ist im schweizerischen Kontext das Bundesamt f&#252;r Gesundheit (BAG) f&#252;r s&#228;mtliche Gesundheitsberufe f&#252;r die Umsetzung der rechtlichen Rahmenvorgaben f&#252;r die &#228;rztliche Weiterbildung zust&#228;ndig <TextLink reference="16"></TextLink>. Zudem unterliegt die Anerkennung von Weiterbildungsabschl&#252;ssen &#252;ber bilaterale EU-Vertr&#228;ge den entsprechenden EU-Richtlinien. </Pgraph><SubHeadline>Strategieentwicklung des schweizerischen Instituts f&#252;r &#228;rztliche Weiter- und Fortbildung</SubHeadline><Pgraph>In vorbereitenden Workshops des SIWF wurde unter Leitung der Pr&#228;sident&#42;innen des SIWF (Dr. med. Werner Bauer 2010-2021, PD Dr. med. et MME Monika Brodmann-M&#228;der seit 2021) seit 2021 die strategische Ausrichtung f&#252;r eine schweizerische kompetenzbasierte Weiterbildung f&#252;r zehn Jahre entwickelt. Neben zus&#228;tzlichen Arbeitssitzungen mit eingeladenen internationalen Experten (u.a. Prof. Olle ten Cate, Prof. Jason Frank) wurde ebenfalls eine l&#228;ngerfristige internationale Beratungsstruktur aufgebaut (&#8222;Advisory Board&#8220;). Die initial entwickelte Strategie zur kompetenzbasierten Weiterbildung wurde an zahlreichen Fachtagungen und Koordinationstreffen mit dem BAG vorgestellt und diskutiert. Eine Informationsplattform auf der Homepage des SIWF wurde eingerichtet, um Dokumente f&#252;r die Fachgesellschaften und ihre jeweiligen EPA-Arbeitsgruppen zur Verf&#252;gung zu stellen <TextLink reference="17"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Die erarbeiteten Inhalte wurden im Rahmen einer Publikationsserie <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="18"></TextLink>, <TextLink reference="19"></TextLink>, <TextLink reference="20"></TextLink>, <TextLink reference="21"></TextLink>, <TextLink reference="22"></TextLink>, <TextLink reference="26"></TextLink>, <TextLink reference="23"></TextLink>, <TextLink reference="24"></TextLink> f&#252;r die schweizerische &#196;rztezeitung aufgearbeitet. Zudem wurden medizindidaktische Forschungsprojekte konzipiert, um die EPA-Entwicklung und Implementierung im schweizerischen Weiterbildungskontext zu untersuchen.</Pgraph><Pgraph>Es wurde eine Kernarbeitsgruppe (EPA-Kommission) etabliert und organisatorisch dem SIWF zugeordnet. In der Zusammensetzung wurde auf eine breite klinische und medizindidaktische Erfahrung geachtet. Erg&#228;nzt wurde die Kommission durch eine Forschungsstelle und administrative Unterst&#252;tzung.</Pgraph><SubHeadline>Fakult&#228;tsentwicklung</SubHeadline><Pgraph>Die bestehenden Fakult&#228;tsentwicklungsangebote in Kooperation mit dem Royal College of Physicians of London wurden auf die neue kompetenzbasierte Ausrichtung hin &#252;berarbeitet <TextLink reference="25"></TextLink>.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Results">
      <MainHeadline>Results</MainHeadline><SubHeadline>EPA Commission</SubHeadline><Pgraph>A bimonthly meeting frequency was implemented for the EPA Commission (as a hybrid format of online and face-to-face participation). At the meetings, the overarching strategic direction was discussed, and the respective specialist society consultations were deliberated and agreed upon. The overarching goal was defined as the improvement of graduate medical education in Switzerland through the introduction of competency-based graduate medical education incorporating EPAs. The SIME decided that all future revisions of training programs must adhere to this premise. Additionally, a working group was established to decide on a digital solution for the documentation of workplace-based assessments. This group developed a requirement catalog for a mobile application, based on current international recommendations <TextLink reference="27"></TextLink>. </Pgraph><Pgraph>A kick-off workshop with international experts was conducted to discuss the current state of medical education experience and knowledge in the international graduate medical education context. A series of publications in the Swiss Medical Journal covered various aspects of CBME and EPA development <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="18"></TextLink>, <TextLink reference="20"></TextLink>, <TextLink reference="21"></TextLink>, <TextLink reference="22"></TextLink>, <TextLink reference="23"></TextLink>, <TextLink reference="24"></TextLink>. As a foundation for the development of specialty-specific EPAs by the professional societies, the EPA Commission developed a template (EPA-Template) based on the corresponding AMEE guide <TextLink reference="7"></TextLink> and published it on the SIME website <TextLink reference="17"></TextLink>. This template includes all necessary elements of an EPA with explanations and comments to assist the professional societies. Additionally, a revision process for the creation of EPA-based residency programs was developed.</Pgraph><SubHeadline>EPA development at the professional society level</SubHeadline><Pgraph>As of October 2023, 28 out of 45 professional societies have utilized the consultation services of the EPA Commission and formally commenced the identification and development of suitable EPAs for their respective training programs or sub-specializations, see table 1 <ImgLink imgNo="1" imgType="table"/> and table 2 <ImgLink imgNo="2" imgType="table"/>. Some professional societies have already published their preliminary results, and in the case of the cardiology society, they have aligned their EPA-based curricula at the European level <TextLink reference="28"></TextLink>, <TextLink reference="29"></TextLink>. The EPA development processes at the professional society level vary and are adapted to the respective professional contexts. Typically, specialty-specific EPA working groups are formed by the professional societies, which are advised by the EPA Commission throughout the development process. Guidelines for EPA development have been published by the EPA commission <TextLink reference="24"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Since the beginning of the reform process, initial pilot hospitals have been identified for the implementation trials of EPA-based training curricula. For these pilot training sites, an additional working group has been established to focus on the development of transdisciplinary EPAs (&#8220;common EPAs&#8221;) <TextLink reference="30"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>For over ten years, the SIME has maintained a close collaboration with the Royal College of Physicians in London for continuous faculty development. Each year, English-language workshops are offered for clinical supervisors (primarily senior physicians) to advance their skills in medical education <TextLink reference="19"></TextLink>. This program has been adapted to the national context of Switzerland in terms of content and language, with a particular focus on competency-based medical education, including EPAs. Annually, more than 30 workshops are held across three language regions. Additionally, for young senior physicians with a special interest in education, a compact course is offered once a year (Swiss Medical Education Summer School) <TextLink reference="25"></TextLink>. Approximately 30 instructors are available for the entire Teach-the-Teachers program, speaking German, French, and Italian.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Ergebnisse">
      <MainHeadline>Ergebnisse</MainHeadline><SubHeadline>EPA-Kommission</SubHeadline><Pgraph>F&#252;r die EPA-Kommission wurde eine zweimonatliche Sitzungsfrequenz implementiert (als Hybridformat von Online und Pr&#228;senzteilnahme). In den Sitzungen wurde die &#252;bergeordnete strategische Ausrichtung diskutiert und die jeweiligen Fachgesellschaftsberatungen besprochen und konsentiert. Als &#252;bergeordnetes Ziel wurde die Verbesserung der Weiterbildung in der Schweiz durch Einf&#252;hrung einer kompetenzbasierten Weiterbildung unter Einbezug von EPAs definiert. Es wurde vom SIWF beschlossen, dass sich alle zuk&#252;nftigen Revisionen von Weiterbildungsprogrammen an dieser Pr&#228;misse orientieren m&#252;ssen.</Pgraph><Pgraph>Zus&#228;tzlich wurde eine Arbeitsgruppe zur Gestaltung einer digitalen L&#246;sung f&#252;r arbeitsplatzbasierte Assessments eingerichtet. Diese hat einen entsprechenden Anforderungskatalog f&#252;r eine mobile Applikation erstellt, in Anlehnung an aktuelle internationale Empfehlungen <TextLink reference="27"></TextLink>. Ein Kick-off Workshop mit internationalen Expert&#42;innen wurde durchgef&#252;hrt, um den aktuellen medizindidaktischen Erfahrungs- und Wissensstand im internationalen Weiterbildungskontext zu diskutieren. In einer Publikationsserie im schweizerischen &#196;rzteblatt wurden verschiedene Aspekte von CBME und der EPA-Entwicklung publiziert <TextLink reference="13"></TextLink>, <TextLink reference="18"></TextLink>, <TextLink reference="20"></TextLink>, <TextLink reference="21"></TextLink>, <TextLink reference="22"></TextLink>, <TextLink reference="23"></TextLink>, <TextLink reference="24"></TextLink>. Als Grundlage f&#252;r die Entwicklung von fachspezifischen EPAs durch die Fachgesellschaften hat die EPA-Kommission eine Vorlage (EPA-Template) angelehnt an den entsprechenden AMEE-Guide <TextLink reference="7"></TextLink> entwickelt und auf der SIWF Homepage publiziert <TextLink reference="17"></TextLink>. Darin sind alle erforderlichen Aspekte einer EPA mit Erl&#228;uterungen und Kommentaren als Hilfestellung f&#252;r die Fachgesellschaften aufgef&#252;hrt. Zus&#228;tzlich wurde ein Revisionsprozess f&#252;r die Erstellung von EPA-basierten Curricula entwickelt. </Pgraph><SubHeadline>EPA-Entwicklung auf Fachgesellschaftsebene</SubHeadline><Pgraph>Zum September 2023 haben 28 von 45 Fachgesellschaften die Beratung durch die EPA-Kommission genutzt und formal mit der Identifizierung und Entwicklung von geeigneten EPAs f&#252;r die jeweiligen Weiterbildungsprogramme oder Schwerpunkte begonnen, siehe Tabelle 1 <ImgLink imgNo="1" imgType="table"/> und Tabelle 2 <ImgLink imgNo="2" imgType="table"/>. Einzelne Fachgesellschaften haben ihre bisherigen Ergebnisse bereits publiziert und im Falle der Fachgesellschaft f&#252;r Kardiologie mit EPA-basierten Curricula auf europ&#228;ischer Ebene abgestimmt <TextLink reference="28"></TextLink>, <TextLink reference="29"></TextLink>. Die EPA-Entwicklungsprozesse auf Fachgesellschaftsebene gestalten sich unterschiedlich und sind an die jeweiligen fachlichen Kontexte angepasst. In der Regel werden jeweils durch die Fachgesellschaften fachspezifische EPA-Arbeitsgruppen gebildet, die im Entwicklungsprozess durch die EPA-Kommission beraten werden. Hinweise zur EPA-Entwicklung wurden durch die EPA-Kommission publiziert <TextLink reference="24"></TextLink>.</Pgraph><Pgraph>Seit Reformprozessbeginn konnten erste Pilotspit&#228;ler f&#252;r Implementierungsversuche von EPA-basierten Weiterbildungscurricula gewonnen werden. F&#252;r diese Pilot-Weiterbildungsst&#228;tten wurde eine weitere Arbeitsgruppe eingerichtet, die sich mit der Entwicklung von transdisziplin&#228;ren EPAs besch&#228;ftigt (&#8222;shared EPAs&#8220;) <TextLink reference="30"></TextLink>.</Pgraph><SubHeadline>Fakult&#228;tsentwicklung</SubHeadline><Pgraph>Seit mehr als zehn Jahren pflegt das SIWF eine enge Kooperation mit dem Royal College of Physicians in London f&#252;r kontinuierliche Fakult&#228;tsentwicklung. J&#228;hrlich werden englischsprachige Workshops f&#252;r klinische Supervisor&#42;innen (v.a. Ober&#228;rzt&#42;innen) angeboten um sich f&#252;r die klinische Weiterbildungst&#228;tigkeit fortzubilden <TextLink reference="19"></TextLink>. Dieses Angebot wurde inhaltlich und sprachlich auf den nationalen Kontext der Schweiz angepasst, insbesondere mit dem Fokus auf die kompetenzbasierte Weiterbildung, einschlie&#223;lich EPAs. J&#228;hrlich werden mehr als 30 Workshops in drei Sprachregionen abgehalten. Als Zusatzangebot f&#252;r junge Ober&#228;rzt&#42;innen mit einem besonderen Interesse an Weiterbildung wird einmal pro Jahr ein Kompakt-Kurs angeboten (Swiss Medical Education Summerschool) <TextLink reference="25"></TextLink>. F&#252;r das gesamte Teach-the-teacher-Programm stehen etwa 30 deutsch-, franz&#246;sisch- und italienischsprachige Dozierende zur Verf&#252;gung. </Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Discussion">
      <MainHeadline>Discussion</MainHeadline><Pgraph>The competency-based graduate medical education reform in the Swiss context has been successfully initiated. The foundation for this was a national strategy (&#8220;Unit&#233; de doctrine&#8221;) with a clear leadership structure <TextLink reference="31"></TextLink>, the establishment of a national core team, an advisory board comprising international experts, and a comprehensive faculty development program. A large proportion of professional societies have made substantial progress in the development of EPAs, a crucial element of the graduate medical education reform. Results of these efforts have already been partially published <TextLink reference="28"></TextLink>, <TextLink reference="29"></TextLink>. The upcoming phase will involve initial implementation trials in selected pilot hospitals. The first transformation cycle of this training reform will be completed with the introduction of a mobile application for the documentation of workplace-based assessments and its integration into a digital graduate medical education portfolio. The results from ongoing program evaluation will be used for the subsequent reform cycle.</Pgraph><Pgraph>A significant challenge in the context of the described graduate medical education reform is the adaptation of international medical education recommendations and standards to national and local contexts. It has already become apparent in this early phase of the reform that &#8220;thinking in professional society silos&#8221; regarding training content and structures can be an obstacle to training reforms. At the same time, it appears that competency-based graduate medical education, in addition to improved operationalization of clinical training and better supervision and feedback quality for trainees, may also create innovative opportunities for inter- and transprofessional training <TextLink reference="26"></TextLink>. Ongoing program evaluation will determine whether and how these goals are achieved.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Diskussion">
      <MainHeadline>Diskussion</MainHeadline><Pgraph>Die kompetenzbasierte Weiterbildungsreform im schweizerischen Kontext ist erfolgreich gestartet. Grundlage daf&#252;r waren eine nationale Strategie (&#8222;Unit&#233; de doctrine&#8220;) mit klarer F&#252;hrungsstruktur <TextLink reference="31"></TextLink>, Aufbau eines nationalen Kern-Teams, ein mit internationalen Expert&#42;innen besetztes Adivsory board, sowie ein umfassendes Fakult&#228;tsentwicklungsprogramm. Ein Gro&#223;teil der Fachgesellschaften ist mittlerweile deutlich fortgeschritten mit der EPA-Entwicklung als einem wesentlichen Element der Weiterbildungsreform. Ergebnisse dieser Arbeiten sind teilweise bereits publiziert <TextLink reference="28"></TextLink>, <TextLink reference="29"></TextLink>. Die kommende Phase wird nun erste Implementierungsversuche in ausgew&#228;hlten Pilotspit&#228;lern beinhalten. Der erste Umgestaltungszyklus dieser Weiterbildungsreform wird mit Einf&#252;hrung einer digitalen Anwendung f&#252;r arbeitsplatz-basierte Assessments und deren Einbindung in digitale Weiterbildungsportfolios komplettiert. Im Rahmen laufender Evaluationsstudien werden die Ergebnisse f&#252;r den anschlie&#223;enden Reformzyklus genutzt werden k&#246;nnen.</Pgraph><Pgraph>Eine wesentliche Herausforderung im Rahmen der beschriebenen Weiterbildungsreform ist die Anpassung von internationalen medizindidaktischen Empfehlungen und Standards an die nationalen und lokalen Kontexte. Dabei zeigte sich bereits in dieser fr&#252;hen Reformphase, dass &#8222;Denken in fachgesellschaftlichen Silos&#8220; von Weiterbildungsinhalten und -strukturen eine H&#252;rde f&#252;r Weiterbildungsreformen sein kann. Gleichzeitig deutet sich an, dass &#252;ber eine kompetenzbasierte Weiterbildung neben einer verbesserten Operationalisierung klinischer Weiterbildung und besserer Supervisions- und Feedbackqualit&#228;t f&#252;r &#196;rzt&#42;innen in Weiterbildung auch innovative M&#246;glichkeiten f&#252;r inter- und transprofessionelle Weiterbildungsformen entstehen <TextLink reference="26"></TextLink>. Laufende Evaluationsstudien werden zeigen, ob und wie diese Ziele erreicht werden.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Conclusion">
      <MainHeadline>Conclusion</MainHeadline><Pgraph>The competency-based transformation of graduate medical education with the introduction of EPAs is a multilayered change process. Experience so far indicates that continuous exchange and coordination among stakeholders are necessary to develop a shared mental model of competency-based training. If this is achieved, a genuine improvement in graduate medical education and, consequently, in patient care, appears possible.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Schlussfolgerung">
      <MainHeadline>Schlussfolgerung</MainHeadline><Pgraph>Die kompetenzbasierte Umgestaltung der Weiterbildung mit Einf&#252;hrung von EPAs ist eine komplexe Herausforderung. Die bisherige Erfahrung zeigt, dass ein kontinuierlicher Austausch und Abstimmung zwischen den Interessensgruppen notwendig sind, um ein gemeinsames mentales Modell kompetenzbasierter Weiterbildung zu entwickeln. Wenn dies gelingt, scheint eine echte Verbesserung der Weiterbildung und damit letztlich der Patient&#42;innenversorgung m&#246;glich.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Authors&#8217; ORCIDs">
      <MainHeadline>Authors&#8217; ORCIDs</MainHeadline><Pgraph><UnorderedList><ListItem level="1">Severin Pinilla: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-0797-2043">0000-0002-0797-2043</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Jan Breckwoldt: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0003-1716-1970">0000-0003-1716-1970</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Christoph S. Burkhart: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-9288-117X">0000-0002-9288-117X</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Eva K. Hennel: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-7625-5785">0000-0002-7625-5785</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Adrian P. Marty: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0003-3452-9730">0000-0003-3452-9730</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Urs von Wartburg: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0009-0001-5239-4174">0009-0001-5239-4174</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Monika Brodmann Maeder: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0001-5608-7887">0000-0001-5608-7887</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">S&#246;ren Huwendiek: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0001-6116-9633">0000-0001-6116-9633</Hyperlink>&#93;</ListItem></UnorderedList></Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="ORCIDs der Autor&#42;innen">
      <MainHeadline>ORCIDs der Autor&#42;innen</MainHeadline><Pgraph><UnorderedList><ListItem level="1">Severin Pinilla: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-0797-2043">0000-0002-0797-2043</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Jan Breckwoldt: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0003-1716-1970">0000-0003-1716-1970</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Christoph S. Burkhart: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-9288-117X">0000-0002-9288-117X</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Eva K. Hennel: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0002-7625-5785">0000-0002-7625-5785</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Adrian P. Marty: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0003-3452-9730">0000-0003-3452-9730</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Urs von Wartburg: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0009-0001-5239-4174">0009-0001-5239-4174</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">Monika Brodmann Maeder: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0001-5608-7887">0000-0001-5608-7887</Hyperlink>&#93;</ListItem><ListItem level="1">S&#246;ren Huwendiek: &#91;<Hyperlink href="https:&#47;&#47;orcid.org&#47;0000-0001-6116-9633">0000-0001-6116-9633</Hyperlink>&#93;</ListItem></UnorderedList></Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Acknowledgements">
      <MainHeadline>Acknowledgements</MainHeadline><Pgraph>We would like to extend our gratitude to the other members of the EPA Commission: Sonia Frick, Pierre-Andr&#233; Michaud, Gloria B&#252;nzli, Sarah El Hamouri, Ulrich Woermann, Babara Rohr, J&#233;r&#233;my Glasner, Mareike Cordes, Anja K&#233;ry-Candela and Matthias Widmer for their dedicated work. Additionally, we wish to pay special tribute to our late co-author Werner Bauer, whose optimistic, tireless, and visionary efforts made the advancement of graduate medical education in Switzerland possible.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Danksagung">
      <MainHeadline>Danksagung</MainHeadline><Pgraph>Wir danken an dieser Stelle den weiteren Mitgliedern der EPA-Kommission: Sonia Frick, Pierre-Andr&#233; Michaud, Gloria B&#252;nzli, Sarah El Hamouri, Ulrich Woermann, Babara Rohr, J&#233;r&#233;my Glasner, Mareike Cordes, Anja K&#233;ry-Candela und Matthias Widmer f&#252;r ihre engagierte Arbeit. Au&#223;erdem ist unser besonderes Anliegen die W&#252;rdigung des verstorbenen Koautors Werner Bauer, ohne dessen optimistischen, unerm&#252;dlichen und vision&#228;ren Einsatz die Weiterentwicklung der &#228;rztlichen Bildung in der Schweiz nicht m&#246;glich gewesen w&#228;re.</Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="en" linked="yes" name="Competing interests">
      <MainHeadline>Competing interests</MainHeadline><Pgraph>The authors declare that they have no competing interests. </Pgraph></TextBlock>
    <TextBlock language="de" linked="yes" name="Interessenkonflikt">
      <MainHeadline>Interessenkonflikt</MainHeadline><Pgraph>Die Autor&#42;innen erkl&#228;ren, dass sie keinen Interessenkonflikt im Zusammenhang mit diesem Artikel haben.</Pgraph></TextBlock>
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          <Caption language="en"><Pgraph><Mark1>Table 1: List of specialties&#47;professional societies that are already developing and&#47;or using EPAs. This is an ongoing process, and the table reflects the status as of October 2024.</Mark1></Pgraph></Caption>
          <Caption language="de"><Pgraph><Mark1>Tabelle 1: Liste der Fachgebiete&#47;Fachgesellschaften, die bereits EPAs erarbeiten und&#47; oder verwenden. Es handelt sich um einen laufenden Prozess, die Tabelle stellt den Stand Oktober 2024 dar. </Mark1></Pgraph></Caption>
        </Table>
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          <Caption language="en"><Pgraph><Mark1>Table 2: List of subspecialty programs for which EPAs are already being developed. This is an ongoing process, and the table reflects the status as of October 2024.</Mark1></Pgraph></Caption>
          <Caption language="de"><Pgraph><Mark1>Tabelle 2: Liste der Schwerpunkte, zu denen bereits EPAs erarbeitet werden. Es handelt sich um einen laufenden Prozess, die Tabelle stellt den Stand Oktober 2024 dar. </Mark1></Pgraph></Caption>
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